עשר אצבעות לי יש

מעלות השיטה

זמן

קיצור משך זמן הלימוד ועל ידי כך צמצום מהיר ביותר של פערים.

מוטיבציה

שימוש בחומרי הוראה אסתטיים ובמשחקים, המגבירים את המוטיבציה ללמידה.

אוטומציה

הבאת הלומד לאוטומציה חישובית

המחשה

שימוש באמצעי המחשה חדשני ללימוד חיבור וחיסור
עשר אצבעות לי יש

מעלות השיטה

זמן

קיצור משך זמן הלימוד ועל ידי כך צמצום מהיר ביותר של פערים.

מוטיבציה

שימוש בחומרי הוראה אסתטיים ובמשחקים, המגבירים את המוטיבציה ללמידה.

אוטומציה

הבאת הלומד לאוטומציה חישובית

המחשה

שימוש באמצעי המחשה חדשני ללימוד חיבור וחיסור

אוכלוסיית היעד

תלמידי החטיבה הצעירה

(גן חובה וכתה א')

תלמידים בוגרים

שנכשלו ברכישת בסיס החשבון

למי השיטה אינה מתאימה?

תלמידים הסובלים מקשיים במוטוריקה העדינה, ובכלל זה: 

  • תלמידים המגלים קושי בהפרדת האצבעות
  • תלמידים הסובלים מאיטיות מוטורית מובהקת

התהליך

הבניה של שלבי הלימוד

1

סדר הקניית פעולות החשבון

פעולת החיבור קודמת לפעולת החיסור. 

סדר הקניית סוגי התרגילים בכל פעולה

בכל פעולה חשבונית קיימים 4 סוגי תרגילים, המדורגים מהקל לכבד.

2

שלבי הקנית חיבור

תרגילי חיבור 5

1

אחד המחוברים גדול מ-5

2

חיבור שתי כמויות קטנות מ-5

3

חיבור 0

4

שלבי הקנית חיסור

תרגילי חיסור 5

1

תרגילים בהם המחסר קטן מ-5

2

תרגילים בהם המחסר גדול מ-5

3

חיסור 0

4

1

סדר הקניית פעולות החשבון

פעולת החיבור קודמת לפעולת החיסור. 

2

סדר הקניית סוגי התרגילים
בכל פעולה

בכל פעולה חשבונית קיימים 4 סוגי תרגילים, המדורגים מהקל לכבד.

שלבי הקנית חיבור

1

תרגילי חיבור 5

2

אחד המחוברים גדול מ-5

3

חיבור שתי כמויות קטנות מ-5

4

חיבור 0

שלבי הקנית חיסור

1

תרגילי חיסור 5

2

תרגילים בהם המחסר קטן מ-5

3

תרגילים בהם המחסר גדול מ-5

4

חיסור 0

דברו איתנו​

שאלות? הארות? הערות? תמיד נשמח לשמוע מכם

054-8444385 | 054-2920705​​​

ayelet.dedact@gmail.com

©כל הזכויות שמורות